Syyskuussa Suomen Klubitalot ry:n Oskar osallistui Klubitalojen Maailmanseminaariin Baltimoressa, USA:ssa. Oskar esitteli Suomen Klubitalojen yhteistä tiedonkeruuta ja sen hyödyntämistä yhdessä seminaarin työpajoista.
Klubitalojen Maailmanseminaari pidettiin tänä vuonna Yhdysvalloissa, Baltimoressa, joka sijaitsee Marylandin osavaltiossa. Suomesta osallistujia seminaarissa oli viidestä eri Klubitalosta. Yhteensä osallistujia oli yli 600, lähes 170:stä eri Klubitalosta 14:stä eri maasta ja 32:stä eri Yhdysvaltojen osavaltioista.
Seminaari alkoi lauantaina 17.9. rekisteröinnillä ja tervetuliaisvastaanotolla, sunnuntaina alkoivat täysistunto-osuudet ja työpajat. Kuulimme tarinoita eri Klubitalojen onnistumisista ja haasteista. Jaetut kokemukset olivat hienoja ja tarinat tunteikkaita. Työpajoja järjestettiin yleensä aamu- ja iltapäivisin. Vaihtoehtoja oli paljon – joka kerta noin 6-7 eri työpajaa. Joka päivä järjestettiin myös tutustuminen Baltimoren Klubitalolle eli B’ more Clubhouseen.
Oskar osallistui työpajan pitämiseen nimeltä ”Collecting Data: what data is most valuable? How to integrate it into the work-ordered day?”. Samaan työpajaan osallistui myös Norjan koalitiosta Torhild Stimo, Clubhouse Internationalin hallituksesta Knut Stubben ja Pennsylvanian Oasis Housen Joanna Richoux, Bernard Hartlove ja Maria Gonzalez Rodriguez. Kaikki osallistujat kertoivat oman talonsa tai koalitionsa tiedonkeruun tavoista. Tutustu Oskarin esitykseen.
Seminaarin työpajoissa nähtiin esityksiä mm. siitä, miten eri Klubitalot maailmalla hyödyntävät reach outia ollakseen yhteydessä eri jäseniinsä. Jotkut talot maailmalla käyttävät myös eri tietojärjestelmiä, joilla he pystyvät seuraamaan, kehen pitäisi olla yhteydessä. Tämä onkin Suomessa jo hyvällä mallilla Salesforcen ansiosta.
Klubitalotutkimuksista kuultiin seminaarissa myös hienoja esimerkkejä siitä, miten tutkimustuloksia hyödynnetään rahoituksen lisäämisessä Klubitaloille. Monella maailman Klubitaloista on haasteita rahoituksen saamisessa, ja tämä onkin aihe, jota jokaisen Klubitalon on hyvä miettiä eri tavoin. Dataa ja tutkimuksia voi eri tavoin hyödyntää todistaakseen, että klubitalomallille on suurempi ja suurempi tarve. Esimerkkinä tästä Fountain Housen yhteenveto.
Markkinoinnista ja brändäyksestä järjestettiin myös työpajoja ja tässä esimerkki yhdestä työpajasta, missä oli tehty hyvät lyhyet muistisäännöt, joiden on tarkoitus lyhyessä muodossa auttaa opettelemaan tutustumiskäyntien pitämistä.